-
Az Ön bevásárlókosara még üres!
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
1. Bevezető
rendelkezések
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény (a továbbiakban: Ptk.) 6:77.
§ (1) bekezdése szerint általános szerződési feltételnek minősül az a
szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója több szerződés megkötése céljából
egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a
felek egyedileg nem tárgyaltak meg. A Ptk. 6:78. § (1) bekezdése szerint az
általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója
lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően
megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta.
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,
valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ektv.) 2. § a) pontja szerint elektronikus kereskedelmi szolgáltatásnak
minősül minden olyan információs társadalommal összefüggő
szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog
vagy szolgáltatás, üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon
történő igénybevétele.
Az Ektv. 5. § (1) bekezdése szerint
a szolgáltató köteles az információs társadalommal összefüggő szolgáltatásra
vonatkozó általános szerződési feltételeket oly módon hozzáférhetővé tenni,
amely lehetővé teszi az igénybe vevő számára, hogy tárolja és előhívja azokat.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Kormányrendelet (a
továbbiakban: 45/2014 (II. 26.) Korm.
rendelet) 4. § 10. pontja szerint távollévők
között kötött szerződésnek minősül minden olyan fogyasztói
szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására
szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai
jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt
alkalmaznak.
A fenti jogszabályhelyek figyelembevételével
jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hatálya kiterjed minden olyan
elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra és ügyletre, amely a 2. pontban
részletesen meghatározott vállalkozás, mint szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató)
által üzemeltetett http://www.biogo.hu weboldal (a továbbiakban: Weboldal) használata útján jön létre a jelen ÁSZF-ben meghatározott
felek, azaz a Szolgáltató
és a szolgáltatást igénybe vevő felhasználó (a továbbiakban: Felhasználó),
mint távollevők között.
2. A Szolgáltató adatai
A Szolgáltató
cégneve: BIOGO.HU
Kft.
székhelye: 1097
Budapest, Kén utca 6.
elektronikus
levelezési címe: info@biogo.hu
cégjegyzékszáma: 01-09-304745
adószáma: 26152918-2-43
nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi
Törvényszék Cégbírósága
telefonszáma: +36703212949
adatvédelmi
nyilvántartási száma: NAIH-145377/2018
A tárhely-szolgáltató:
neve: Rackforest
Kft.
székhelye: 1132
Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001
e-mailcíme: info@rackforest.com.
3. A Weboldal
használatával történő vásárlás
A
Weboldal használatával elektronikus úton történő vásárlás a jelen ÁSZF-ben
meghatározott módon és lépésekkel történik.
A Weboldal használatával a termék
megrendelése során a Felhasználó elektronikus úton köt szerződést a
Szolgáltatóval.
A Felek közötti szerződés magyar nyelven jön
létre, a megrendelés és visszagazolásának nyelve is magyar. Az ÁSZF hatálya alá
tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat a
Szolgáltató nem iktatja.
A Szolgáltató
magatartási kódex rendelkezéseinek nem vetette alá magát.
4. Regisztráció
A Weboldal
használatához és a Szolgáltatóval történő elektronikus szerződéskötéshez a
Weboldalon regisztráció nem szükséges. A
Szolgáltató által a Weboldalon keresztül nyújtott egyes szolgáltatások (pl.
hírlevelek, tájékoztatás akciókról, kedvezményes vásárlási feltételekről)
azonban esetleg csak a Weboldal regisztrált látogatói számára érhetőek el.
A regisztrációra a „Regisztráció”
menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor.
A regisztráló
személy a Weboldalon történő regisztrációjakor (a megfelelő jelöléssel)
elismeri, hogy a Weboldalon Adatvédelem címszó alatt közzétett adatkezelési
tájékoztatóban foglaltakat tudomásul veszi. A „Regisztráció” során kifejezetten
választható lehetőség a hírlevélre történő feliratkozás.
A Felhasználó
a regisztráció, illetve a Weboldalon keresztül regisztráció nélkül történő
vásárlás esetén is köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció/vásárlás
során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén létrejövő
elektronikus szerződés semmis. A Szolgáltató kizárja felelősségét abban az
esetben, amennyiben Felhasználó nem saját, hanem más nevében, más személy
adataival veszi igénybe szolgáltatásait. A Szolgáltatót
a kifejezetten a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért
felelősség nem terheli.
5. A szerződés létrejötte – Az elektronikus
szerződéskötés lépései
5.1. A
termék
A Weboldalon megjelenített
termékek kizárólag online rendelhetők meg. A Weboldalon
a Szolgáltató feltünteti a termék nevét, leírását és fotóját. A termék lényeges
tulajdonságairól, így különösen egységáráról, valamint szállítási feltételeiről
az adott termék képére történő kattintással lehet tájékozódni.
A termék alatt
feltüntetett ár egységár, forintban (HUF) értendő, és tartalmazza a hatályos
jogszabály szerinti általános forgalmi adót; ugyanakkor a termék Weboldalon
feltüntetett ára nem tartalmazza a házhoz szállítás költségét. Egyes
megrendelések esetében (pl. üzlethelyiségben történő átvétel esetén) a „CSOMAGOLÁST KÉREK” opció választásával díj
ellenében (a csomagolás díjának kifejezett feltüntetése mellett) külön csomagolás
kérhető.
A Weboldalon
közzétett egységárak változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy
a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba és a
módosítás a már megrendelt termék vételárát nem befolyásolja.
Amennyiben
akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja a Felhasználókat
az akcióról és annak pontos időtartamáról.
Amennyiben a
Szolgáltató minden gondossága ellenére nyilvánvalóan hibás ár kerül a
Weboldalon feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a
termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő,
esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat a
megrendeléstől.
A termék kiszállítása
kizárólag Magyarország területére, futárszolgálat igénybevétele útján történik.
A megrendelt termék előrelátható szállítási idejéről a Szolgáltató a
megrendelés visszaigazolásakor tájékoztatja a Vevőt.
A Weboldalon a termék
adatainál feltüntetésre kerül, ha a termék átmeneti készlethiány okán időlegesen
nem elérhető. Ebben az esetben a hiányzó termékkel, előrelátható szállítási
idejével kapcsolatban a Szolgáltató ügyfélszolgálatánál további tájékoztatás
igényelhető.
5.2 A rendelés
menete
A Felhasználó a „KOSÁRBA” gomb megnyomásával helyezi
kosárba a kiválasztott terméket. A Felhasználó a megvásárolni kívánt termék
darabszámát beállítja. A Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a
Weboldal jobb sarkában legördülő „kosár” ikonra kattintva.
Amennyiben a Felhasználó
további terméket szeretne kosárba helyezni, megnyomja a „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” gombot.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt
termék darabszámát. Az „Eltávolítás” ikonra kattintva törölheti a terméket a
kosárból. A mennyiség véglegesítéséhez a „Frissítés” ikonra kell kattintani.
A „PÉNZTÁR”
gombra kattintva választhat a Felhasználó, hogy regisztrált vásárlóként vagy
regisztráció nélkül kívánja a vásárlást folytatni. Regisztráció nélküli
vásárlás esetén a Felhasználónak itt kell megadnia a személyes és a számlázási
adatait, illetve a szállítási adatokat, valamint elismerni, hogy a Weboldalon
Adatvédelem címszó alatt közzétett adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat
tudomásul veszi. A Felhasználó ezt követően tudja kiválasztani a szállítási, illetve
a fizetési módot.
Választható fizetési
módok: fizetés bankkártyával vagy készpénzzel a Szolgáltató üzlethelyiségében
történő átvétel esetén, banki előre utalás, utánvételes fizetés, on-line bankkártyás
fizetés.
Személyes
átvétel esetén a Szolgáltató üzlethelyiségében: A Felhasználó a Szolgáltató
üzlethelyiségében fizeti meg a termék ellenértékét bankkártyás fizetéssel vagy
készpénzben.
Banki előre
utalás: A Felhasználó a megrendelt termék ellenértékét a díjbekérőben (amit a
rendelt termék/ek összekészítését követően a Szolgáltató e-mail-ben küldi ki) feltüntetett
bankszámlára 2 (kettő) napon belül köteles átutalni. Az ellenértéknek a
Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a
termék általa meghatározott módon történő átvételére.
Fizetés
utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül
kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét
a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék átvételekor.
Online
bankkártyával: A Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online,
bankkártyával kifizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató
biztonságos fizetési rendszerén keresztül. Az online
bankkártyás fizetések a Simple Pay rendszerén keresztül valósulnak meg. A
bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó SimplePay Szolgáltatás fejlesztője és üzemeltetője az
OTP Mobil Kft.
Szállítási
költség:
A szállítási módok és költségek a következő
linken tekinthetők meg: link
A fizetendő végösszeg a
megrendelés összesítése és a visszaigazoló levél alapján minden költséget
tartalmaz. A Szolgáltató az általános forgalmi adóról szóló 2007.
évi CXXVII. törvény (Áfa tv.) 175. § rendelkezése szerinti elektromos számlát
alkalmaz, és az elektronikus számla alkalmazásához a Felhasználó az ÁSZF
elfogadásával belegyezését adja. A számlát a
Szolgáltató elektronikus úton a megadott e-mail címre küldi meg a szamlazz.hu on-line
számlázó programon keresztül.
A Felhasználó
a ”Rendelés jóváhagyása” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését a
Szolgáltató részére, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott
adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével kapcsolatban, vagy
e-mailben jelezheti a Szolgáltató felé egyéb, a rendeléssel kapcsolatos
kívánságát.
Adatbeviteli
hibák javítása: A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a
bevitt adatok javítására/törlésére. A Felhasználó a megrendelési folyamat
lezárása (a „Rendelés jóváhagyása”) előtt minden esetben vissza tud lépni az
előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. A rendelés során
lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására,
amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a
mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe a Felhasználó be tudja írni a
rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „Frissítés” gombot.
Amennyiben törölni kívánja a Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor
az „Eltávolítás” gombra, majd a „Frissítés” gombra kattinthat.
A megrendeléssel,
illetve annak visszaigazolásával távollevők közötti, elektronikus úton
kötött szerződés jön létre a Szolgáltató és a Felhasználó között, amely
szerződés a Felhasználó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet. Ezért a
Felhasználónak a „Rendelés jóváhagyása” gomb megnyomása előtt a megfelelő
felirat melletti jelölő négyzet aktiválásával tudomásul kell vennie, hogy a
szerződési nyilatkozat megtétele a Szolgáltató javára teljesítendő fizetési
kötelezettséget von maga után.
A megrendelés
véglegesítése a „Rendelés jóváhagyása” gombra kattintással történik.
A Felhasználó
a megrendelés elküldését követően e-mail-ben először egy automata visszajelzést
kap. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az automata visszajelzés szerződést
nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató az automata
visszajelzést követően e-mailben értesíti a Felhasználót az „Átvehető” vagy
„Elküldve” státuszról, mely tartalmazza a megrendelés részleteit és a várható szállítási-/átvételi
időpontot.
A megrendelés,
annak visszajelzése, illetve visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz,
illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor a címzett számára hozzáférhetővé
válik. A Szolgáltató kizárja a visszaigazolás tekintetében felelősségét, ha a
visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó rossz e-mail
címet adott meg regisztrációja/vásárlása során, vagy a fiókjához tartozó
tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
Amennyiben a visszaigazolás
a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől
függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Felhasználóhoz
nem érkezik meg, a Felhasználó az ajánlati kötöttség, illetve szerződéses
kötelezettség alól mentesül.
5.3 A megrendelés feldolgozása és teljesítés
A megrendelés
feldolgozása a Szolgáltatónál munkaidőben (hétköznapokon, 08:30-15:30) között történik.
Amennyiben a megrendelés leadására munkaidő lejárta után kerül sor, a
megrendelés a következő munkanapon kerül feldolgozásra.
A felek között
elektronikusan létrejött adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató, mint eladó
a termék tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó, mint vevő a vételár
megfizetésére és a termék átvételére köteles. A Szolgáltató a vételár
megfizetéséig a terméken tulajdonjogát fenntartja.
Ha Szolgáltató
a megrendelést azért nem tudja teljesíteni, mert a megrendelésben meghatározott
termék – esetleg a megrendelést követően kialakult készlethiány miatt - nem áll
rendelkezésre, erről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatja, és a Felhasználó
által már megfizetett vételárat visszatéríti.
Futárszolgálattal kézbesített küldemény esetén is a megrendelt termékekre az új Ptk. 6:159. § szabályai szerint a Szolgáltató szavatosságot vállal. Lehetőség szerint, ajánlott jegyzőkönyv felvétele az esetlegesen bekövetkező csomag sérüléséről. Hibás teljesítés esetén a Felhasználó kifogásáról a hiba felfedezését követő lehető legrövidebb időn belül írásban tájékoztatja a Szolgáltatót. Hibás teljesítés esetén a megrendelést az új Ptk. 6:159. § meghatározott szavatossági sorrend szerint Szolgáltató: közös megegyezés alapján - elsősorban kicseréli - amennyiben a cserére nincs mód, úgy Felhasználó választása szerint árengedményt ad, vagy Felhasználó a megrendeléstől elállhat, és kérheti a megrendelt termékért kifizetett összeg visszatérítését.
Hibás teljesítés esetén a szavatossági jogok érvényesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. A csomagok kézbesítése munkanapokon a 8.00-17.00 óra közötti időszakban történik.
6. Elállás
Ha a Felhasználó, a
Ptk. 8:1 § (1) bekezdés 3. pontja szerint meghatározott fogyasztó, azaz a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy, akkor a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a alapján
a Szolgáltatóval a Weboldalon keresztül létrejött szerződéstől egyoldalú, indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
Ha a Felhasználó több
mint egy terméket rendelt meg, bármelyik vagy az összes termékre vonatkozó
szerződéstől elállhat. A Felhasználó elállási jogát a) a terméknek, b) több
termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban
történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, c) több tételből vagy darabból
álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak az átvétele
napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. A határidőbe a termék
átvételének napja nem számít bele. A Felhasználót megilleti továbbá az a jog
is, hogy a szerződés létrejöttének napja és a termék átvételének napja közötti
időszakban gyakorolja indokolás nélküli elállási jogát.
Ha a Felhasználó
elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatát
írásban köteles eljuttatni az alábbi elérhetőségek igénybevételével a
Szolgáltató részére
postai úton: 1097
Budapest, Kén u. 6. sz. alatti, vagy
elektronikus úton
küldött levél útján az info@biogo.hu címre.
Az elállási
nyilatkozat mintáját a 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet 2. sz. melléklete
tartalmazza.
Vita esetén a
Felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban
meghatározott rendelkezéseknek, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek
megfelelően gyakorolta. Ha a Felhasználó a megjelölt határidőben, minden
kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy
minősül, hogy nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges
feltételeket, ezért a szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is
hatályban marad.
Postai úton történő
küldés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailben történő értesítés esetén az
e-mail küldésének időpontját veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítása
szempontjából. A Felhasználónak az elállási nyilatkozatot tartalmazó levelet
ajánlott küldeményként célszerű postára adnia annak érdekében, hogy hitelt
érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Elállás esetén a
Felhasználó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás
közlésétől számított 14 napon belül a Szolgáltató részére az 1097
Budapest, Kén u. 6. sz. alatti üzlethelyiségbe visszaküldeni,
illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére
meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta, hogy a
terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek
minősül, ha a Felhasználó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A terméknek a
Szolgáltató részére történő visszaküldésének költsége a Felhasználót terheli. A
visszaküldött termékkel együtt megjelölendő a visszaküldés oka (elállás) vagy
csatolandó az elállási nyilatkozat másolata. Utánvéttel visszaküldött csomagot,
illetve a nyilvánvalóan nem megfelelő módon és/vagy csomagolásban visszaküldött
terméket a Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni.
A termék
visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Felhasználót más költség
nem terheli.
A Felhasználó elállása
esetén a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Felhasználó által
ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel
összefüggésben felmerült költségeket is.
A Szolgáltató a
Felhasználónak visszajáró összeget a felhasználó által igénybe vett fizetési
móddal megegyező módon téríti vissza.
A Szolgáltató a
visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg a Felhasználó a terméket vissza
nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a
kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni, kivéve ha a Szolgáltató vállalta,
hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
A 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés d) illetve e) pontja alapján a Felhasználó
nem gyakorolhatja az elállási jogot
- romlandó vagy
minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt
csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból
az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Amennyiben a Felhasználónak
kérdése van az elállási jogra vonatkozóan, a Szolgáltatóhoz fordulhat az
ügyfélszolgálaton keresztül az alábbi elérhetőségeken:
E-mail: info@biogo.hu
Telefon: +36703212949
Postacím: 1097
Budapest, Kén u. 6.
7. Szavatosság,
jótállás
A Felhasználó (a Ptk. 6:159
§ - 6:170 § rendelkezései szerint) a Szolgáltatóval szemben a Szolgáltató hibás teljesítése esetén
kellékszavatossági igényt, a megrendelt termék hibája esetén pedig
termékszavatossági igényt érvényesíthet. Ugyanazon hiba miatt kellék- és
termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan azonban nem érvényesíthető.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint a Ptk. szerinti fogyasztó és vállalkozás
közötti szerződés keretében eladott, a rendelet 1. sz. mellékletében felsorolt
új tartós fogyasztási cikkekre a rendelet szabályai szerint jótállási
kötelezettség vonatkozik. A jótállásköteles termékekre vonatkozóan további
információ elérhető itt: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/jotallaskotelestermekek
7.1.
Kellékszavatosság
A Szolgáltató köteles a
teljesítés hibáját annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni.
A teljesítéstől számított 6
hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha a Felhasználó igazolja, hogy a teljesítést a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után
azonban a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
A
szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági igény nem érvényesíthető.
A Felhasználó -
választása szerint- az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást
vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igény teljesítéséhez
képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést
nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Felhasználó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől
is elállhat.
7.2.Termékszavatosság
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy ha nem rendelkezik a gyártó
által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a
Felhasználónak kell bizonyítania.
A Szolgáltató, mint gyártó és/vagy forgalmazó kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
- a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a
technika állása szerint nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
Termékszavatossági igényként
a Felhasználó a hibás termék kicserélését kérheti, vagy kérheti a termék
vételárának és általa megfizetett szállítási költségnek (ide nem értve a termék
visszaküldésének költségét) megtérítését.
A Felhasználó a hibás terméket nem köteles
átvenni, illetőleg a hibát a felfedezését követően a körülmények által lehetővé
tett legrövidebb időn belül köteles a Szolgáltató részére az ügyfélszolgálaton
keresztül jelezni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a
Felhasználó felel.
Hiba felfedezése
esetén a hibás terméket postai úton, vagy futárszolgálat útján megfelelő
csomagolásban kell visszajuttatni a Szolgáltató 1097 Budapest, Kén u. 6. sz. alatti címére. A terméknek a Szolgáltató
címére történő visszaküldésének költsége a Felhasználót terheli. Utánvéttel
visszaküldött csomagot, illetve nyilvánvalóan nem megfelelő módon és/vagy
csomagolásban visszaküldött csomagot a Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni.
A termék
visszaérkezését követően dokumentálásra kerül a csomag kibontása, illetve a
visszaküldött termék megvizsgálása. A jogszerűen érvényesített, megalapozott
szavatossági igény esetén a Szolgáltató a Felhasználó választása szerint a
terméket kicseréli, vagy a megadott bankszámlaszámra visszatéríti a termék
vételárát és az eredeti szállítási költséget.
7.3 Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállás esetén a jótállásra kötelezett a hibátlan teljesítésért olyan módon
felel, hogy a jótállás időtartama alatt a hibás teljesítésért való felelősség
alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (jellemzően
a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése
miatt) keletkezett.
Jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Kötelező
jótállás esetén ez a termék árától függően 1, 2 vagy 3 év az alábbiak
szerint:
a) 10.000
forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
b) 100.000
forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
c) 250.000 forint
eladási ár felett 3 év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási
cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás
napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a
hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikknek a fogyasztó
részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás,
vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó
a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe,
akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként viszont a fogyasztót a jótállásból
fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8. Panaszkezelés
Amennyiben a
Felhasználó részéről panasz merül fel, úgy a reklamációval kapcsolatban a
Szolgáltató az ügyfélszolgálatán keresztül az alábbi elérhetőségeken áll
rendelkezésére:
E-mail: info@biogo.hu
Telefon: +36/70
3212949
Postacím: 1097
Budapest, Kén u. 6.
Ha a szóban közölt
panasz jellegéből adódóan a panasz azonnali orvoslására lehetőség nincs, vagy
ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a
panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, a felvett jegyzőkönyvet 5 évig, a panaszra
adott érdemi válasszal együtt megőrzi. A Szolgáltató a jegyzőkönyv alapján az
írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A Szolgáltató az
írásban érkezett panaszt 30 napon belül kivizsgálja és megválaszolja. A panasz
elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokairól írásban tájékoztatja
a Felhasználót.
A Szolgáltató mind az
írásban közölt, mind a szóban közölt és jegyzőkönyvezett panaszt azonosító
számmal látja el a panasz könnyebb visszakereshetősége érdekében. A
panaszkezelés során a Szolgáltató a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV.
törvény rendelkezéseinek megfelelően jár el.
9. Vitás ügyek és jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a
Felhasználó és a Szolgáltató között esetlegesen fennálló vita egyeztetések,
tárgyalások útján nem rendeződik, a Felhasználó számára az alábbi
jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:
9.1 Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
A Felhasználó
jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi
eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre nem terjed ki a
szerződés létrejöttére, érvényességére, joghatásaira és megszűnésére vonatkozó
rendelkezések betartásának ellenőrzésére.
A fogyasztóvédelmi
hatóságról további információk a https://fogyasztovedelem.kormany.hu linken
találhatók.
9.2 Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése
A bírósági eljárást
megelőző fogyasztói vitarendezés eszköze a gazdasági kamarák mellett működő
békéltető testületek előtti eljárás, amelynek célja, hogy a fogyasztók és a
gazdálkodó szervezetek, azaz a vállalkozók között felmerült vitás ügyeket a
felek között egyezséggel zárja le.
A békéltető
testületek hatáskörébe tartozik a fogyasztó (jelen esetben a Felhasználó) és a
vállalkozás (jelen esetben Szolgáltató) közötti, a termék minőségével,
biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a
szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével
kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése, e célból egyezség
létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben
döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a
vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a
fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A vállalkozást, amely ellen a fogyasztó kérelmét benyújtotta,
az eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A bírói út
igénybevételére a békéltető testületi eljárás lefolytatását követően is van
lehetőség.
A Szolgáltató
székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Budapesti
Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap cím: bekeltet.bkik.hu
További információk a https://bekeltetes.hu linken találhatók.
9.3 Online vitarendezési platform (ODR)
Az Európai Unióban
tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett
szolgáltatók közötti, online adásvételi, szolgáltatási szerződésekből eredő
kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták, így az online megkötött szerződésekkel
összefüggő fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése céljából
rendelkezésre áll az Európai Bizottság által működtetett európai online
vitarendezési platform. Az online vitarendezési platform a http://ec.europa.eu/odr linken elérhető. E vitarendezési platform
igénybevétele esetén a Szolgáltató e-mailcíme: info@biogo.hu
9.4 Bírósági eljárás kezdeményezése
A Felhasználó
jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére
polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.
10.
Adatvédelem
A Weboldal
adatkezelési tájékoztatója elérhető a Weboldalon Adatvédelem címszó alatt: https://www.biogo.hu/adatvedelem .
11. Vegyes
rendelkezések
11.1 Ügyfélszolgálat
A Szolgáltató ügyfélszolgálata
útján a következő elérhetőségekkel áll a Felhasználók rendelkezésére:
BIOGO.HU Kft.
Postacím: 1097
Budapest, Kén u. 6.
E-mail: info@biogo.hu
Telefon: +36703212949
Az ügyfélszolgálat
telefonos elérhetőségének ideje:
munkanapokon :
hétfőtől-péntekig 08:30 – 15:30.
11.2 A Weboldalon található internetes hivatkozások
A Weboldal harmadik felek által működtetett
weboldalakra mutató internetes hivatkozásokat tartalmazhat. A Szolgáltatónak az
ilyen hivatkozásokra, illetve az érintett weboldalak tartalmára nincs ráhatása
és azokért semmilyen felelősséget nem vállal. A Felhasználó a saját
felelősségére jogosult ezen weboldalakat látogatni. A harmadik felek által
működtetett weboldalak használata során, az adott weboldalra vonatkozó
általános szerződési feltételek és adatvédelmi szabályzat rendelkezései
irányadóak.
11.3 Kereskedelmi
név, márkanév, védjegy-, formatervezési mintaoltalom és szerzői jogok
A „BIOGO” megjelölés,
jóhírű kereskedelmi név, amelynek kizárólagos jogosultja a Szolgáltató.
A Szolgáltató felhívja a figyelmet arra, hogy a Weboldalon
feltüntetett kereskedelmi nevek, márkanevek, védjegyek, illetve formatervezési
minták kereskedelmi forgalomban történő használatát csak a kereskedelmi név,
márkanév, védjegy, illetve a formatervezési minta jogosultja engedélyezheti.
A Weboldal rendeltetésszerű
használatával járó, a képernyőn történő időleges megjelenítésen, illetve az
ideiglenes többszörözésen, valamint magáncélú másolatkészítésen túl a
kereskedelmi név, márkanév, védjegy, formatervezési minta az oltalom
jogosultjának előzetes engedélye nélkül semmilyen formában nem használható vagy
hasznosítható. A kereskedelmi név, márkanév, védjegy, formatervezési minta jogszerűtlen
felhasználása vagy azokhoz hasonló, azzal összetéveszthető megjelölés, minta
használata iparjogvédelmi, polgári, illetve büntető jogi következményeket
vonhat maga után.
A Weboldal tartalma,
ideértve különösen a Weboldalon megjelenő képek, fotók, illusztrációk, műszaki,
grafikai, szoftveres és egyéb megoldások, szövegek, adatok, információk,
illetve azok elrendezése szerzői jogi oltalom alá tartoznak, felhasználásuk
engedélyezésére kizárólag a Szolgáltató jogosult. A Szolgáltató előzetes
írásbeli engedélye nélkül – a magáncélú felhasználás esetét kivéve - tilos a
Weboldal tartalmának egészét vagy részeit felhasználni, reprodukálni,
átruházni, terjeszteni, átdolgozni, vagy tárolni.
11.4 Az ÁSZF hatálya, módosítása
Az ÁSZF
hatályba lépésének időpontja: 2018.05.20., legutolsó módosításának dátuma :
2022.07.27.
A Szolgáltató fenntartja a
jogot, hogy az ÁSZF rendelkezéseit időnként frissítse abból a célból, hogy az
jobban tükrözze a Weboldal tényleges működési módját és feltételeit, illetve
alapos okból módosítsa, ideértve különösen az esetlegesen időközben bekövetkezett
jogszabályváltozásnak történő megfelelést. A Szolgáltató a módosításról a
Felhasználókat a Weboldalon keresztül tájékoztatja azzal, hogy ilyen esetben a
Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni vagy azt felmondani.
BIOGO.HU Kft.
2022.07.27.