-
Az Ön bevásárlókosara még üres!
Figyelem! A Maestro és Visa Electron kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát.
Amennyiben a kibocsátó bank engedélyezte, abban az esetben rendszerünk képes képes elfogadni.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és
Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank
által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra
hivatott webkártyák.
Mit érdemes
tudni a Simplepay fizetési rendszeréről?
A SimplePay Online Fizetési Rendszert az OTP Mobil
Kft. fejleszti és üzemelteti. Az OTP Mobil Kft. az OTP Csoport tagja. Az OTP
Mobil Kft. az elektronikus és okoseszköz alapú kereskedelem területén
rendelkezik kiterjedt szolgáltatásportfolióval. Termékei Simple márkanév alatt
találhatók meg a piacon. Jelenleg két fő szolgáltatást nyújt: SimplePay Online
Fizetési Rendszer: A szolgáltatást igénybe vevő vásárlók online vásárlások
esetében választhatják a SimplePay egyszerű és biztonságos fizetési megoldását.
Ekkor a megszokott módon, a SimplePay felületén intézhetik fizetésüket. A
fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált
fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos
biztonságát szem előtt tartva a SimplePay tranzakciókat folyamatosan figyeli, s
nem várt események megelőzésében nyújt segítséget.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók
által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
Fizetés
folyamata
Melyek a tranzakció lépései?
1. A
„Fizetés” gombra kattintva Ön átkerül a SimplePay fizetési oldalára, ahol a
bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót
2. A
kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.
3. A
tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben.
4. A
fizetés eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint
visszairányítjuk a szolgáltató oldalára.
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card
Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card
Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya
lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a
kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya
típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard
hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat
(authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve
a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a
bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a
bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve
az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a
vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon
bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún.
engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal
foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos
adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a
vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy
felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik
a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A
foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs
fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az
ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya
használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai
hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
Kártya jellegű hiba
· A
kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
· A kártya internetes
használata számlavezető bank által tiltott.
· A kártyahasználat tiltott.
· A kártyaadatok (kártyaszám,
lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
· A kártya lejárt.
Számla jellegű hiba
·
Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
· A tranzakció összege
meghaladja a kártya vásárlási limitét.
Kapcsolati jellegű hiba
· A tranzakció során valószínűleg
megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
· A tranzakció időtúllépés
miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
Technikai jellegű hiba
·
Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a
tranzakció sikertelen.
· Amennyiben a fizetőoldalról
visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve
"refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a
rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés
sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető
(kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó)
bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó
bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító
banknak van joga.
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg
foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy
sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya
ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza
kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben
befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az
összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
SimplePay online fizetési megoldások
Online vásárlás során egyre több online kereskedő
webáruházában választható bankkártyás fizetési opcióként a SimplePay egyszerű
és biztonságos szolgáltatása. Internetes vásárlás során már megszokott módon, a
SimplePay felületén fizethetik ki az online megvásárolni kívánt terméket vagy
szolgáltatást a vásárlók.
A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló
szolgáltatásainál kínált eljárással: internetes fizetés közben a SimplePay
opciót választva, majd a bankkártya adatokat megadva jut el a vásárló a termék
vagy szolgáltatás megszerzéséig. A felhasználó kártyabirtokos biztonságát szem
előtt tartva a SimplePay folyamatosan figyeli a tranzakciókat, így garantálva a
online fizetési folyamat biztonságát.
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card
Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a
bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével
megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro
kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az
internetes vásárlások során kell megadni.
További
információért kérjük, látogasson el a www.simplepay.hu honlapra! Ügyfélszolgálat:
06 1 3666 611, ugyfelszolgalat@simple.hu